На информационном ресурсе применяются рекомендательные технологии (информационные технологии предоставления информации на основе сбора, систематизации и анализа сведений, относящихся к предпочтениям пользователей сети "Интернет", находящихся на территории Российской Федерации)

Этносы

4 449 подписчиков

Свежие комментарии

  • Эрика Каминская
    Если брать геоисторию как таковую то все эти гипотезы рушаться . Везде где собаки были изображены с богами или боги и...Собака в Мезоамер...
  • Nikolay Konovalov
    А вы в курсе что это самый людоедский народ и единственный субэтнос полинезийцев, едиящий пленных врагов?Женщины и девушки...
  • Sergiy Che
    Потому что аффтор делает выборку арийских женщин, а Айшварья из Тулу - это не арийский, а дравидический народ...)) - ...Самые красивые ар...

АРИСТОТЕЛЬ И ФИЛЛИДА

 

 
 
 

Aristotle and Phyllis



В средневековье существовала легенда о философе Аристотеле, его ученике Александре Великом и его возлюбленной Филлиде. Аристотель предостерегает Александра, говоря, что физическая любовь к женщине может иметь отрицательные последствия для мужчины. Филлида мстит Аристотелю, пуская в ход хитрость.

Она очаровывает его, кладёт на его спину седло, одевает уздечку и садится на него верхом, "тайком" демонстрируя эту сцену Александру, дабы уронить учителя в глазах Александра. Хитрость не удаётся, т.к. Александр не теряет уважения к своему учителю, а, наоборот, соглашается с правильностью его предостережения.


Print made by Master MZ c. 1500-03

Collapse )



По другим версиям- Филлида, чтобы отомстить Аристотелю, внушила ему любовь к себе и потребовала, как доказательство, чтобы он позволил ей проехать на его спине как на лошади. Свидетелем падения своего учителя был Александр, который учился таким образом не доверять женщинам, против которых даже старые философы были бессильны. 
Сюжет этот пользовался особой популярностью у ренессансных художников, особенно в Германии.



http://www.soton.ac.uk/~wpwt/harl2253/weping/weping.htm

http://www.siue.edu/babel/SEMA08ProgramFRI.html


Circle of Baccio Baldini, the Master of the Otto Prints (circa 1436-1487)
Aristotle and Phyllis, surrounded by a Young Man and Woman with Eros, and a reclining nude Woman with two Children 
http://www.christies.com/Lotfinder/lot_details.aspx?intObjectID=5276202


MASTER of the Housebook
Aristotle and Phyllis
c. 1485
Dry point, diameter 155 mm
Rijksmuseum, Amsterdam


After Monogrammist BR & anchor 
Print made by Wenzel von Olmütz 
Date
1485-1500 (c.)



Drawn by Jan de Beer 
Date
1450-1536




Print made by Master MZ 
Aristotle and Phyllis; the philosopher, carrying Phyllis on a piggyback ride around his garden, which is enclosed by a low wall in the background; two witnesses stand at the gate to the left. c. 1500-03



Aristotle and Phyllis Baldung Grien
1513
Woodcut, 330 x 236 mm
Germanisches Nationalmuseum, Nuremberg

Baldung Grien, Hans Phyllis and Aristotle



Print made by Hans Burgkmair the Elder
Block cut by Jost de Negker 
Date
1519 (circa)
1522-1536 (Border)


Print made by Hans Burgkmair the Elder 
Aristotle and Phyllis; Aristotle as a peasant crawling around a vine arbour on all fours with Phyllis on his back. c.1519



Print made by Urs Graf 
Title-border with Pyramus and Thisbe, the Judgement of Paris and Aristotle and Phyllis; also with playing putti and a flatulent woman. Inside the border the device of the publisher Conrad Resch with two basilisks holding a shield with the staff of Basel; used here as a title-border to Johann Eck, 'De primatu Petri adversus Ludderum... Libri Tres', Paris: P. Vidovaeus, 1521. 1519


Print made by Hans Holbein the Younger 
Production place
Printed in Basel (all objects)
Date
1522
Title-border with Aristotle and Phyllis; at bottom and figures among foliage at left, right and top; impression from an unidentified publication (probably an edition of Münster's 'Cosmographia', printed by Heinrich Petri) of a border first used for Poliziano's 'Miscellaneorum centuria una', printed by Curio in Basel in July 1522. 1522



Print made by Hans Brosamer 
Date
1520-1551




картина Кранаха «Филлис и Аристотель», 1530 г.


Georg Pencz (Print made by); Aristotle and Phyllis; Aristotle bridled and on all fours facing left, Phyllis wearing spurs sitting on his back. c.15...1545-1546 

Georg Pencz 
Aristotle and Phyllis; reverse copy after Georg Pencz (Hollstein 115); Aristotle in profile to right, bridled and an all fours; Phyllis sitting on his back.
1530-1562


Aristotle and Phyllis
Jan Sadeler I
After Bartholomaeus Spranger
Engraving, about 1587-1593
Montreal Museum of Fine Arts




Aristotle and Phyllis; studies of woman riding on back of philosopher brandishing whip
Graphite
Drawn by Theodor Matthias von Holst 
Date
1818-1844



---------------------------------------


1400 г- музей Метрополитен

1400г музей Метрополитен

Aquamanile depicting Airstotle's girlfriend Phyllis riding him around the garden after Aristotle warned Alexander the Great about women Copper Alloy South Lowlands 14th century CE



Aristotle's Fall 
Aristotle and Phyllis
Ivory casket, 14th c. 
Barber Institute 
Birmingham, England



Phyllis riding Aristotle.
http://www.salvonet.com/yorkweb/minster/








Montbenoît, Franche-Comté, abbey church, stalls, bench-end


--------------





http://sarmata.livejournal.com/34050.html




Bryan McCullough
www.bryanmccullough.com 




Аристотель и Филлис на нижней картинке слева,"Страсти мудреца"- солонка. Британский музей.
Attributed to Pierre Reymond 
Production place
Made in Limoges 
Date
1542
Painted Limoges enamel salt-cellar; copper, hexagonal; decorated with the Follies of wise men; inscribed; painted in grisaille flesh tones with washes of green, blue and puce and details in gilding.

Картина дня

наверх